افشاگری مقام پارلمانی روس از توطئه گسترده غربی- عربی علیه سوریه
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، پوشكوف روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام كرد: طرح مسایلی مانند ملاحظات نوع دوستانه و ارسال كمك های بشردوستانه به سوریه از سوی غرب و اعراب بهانه ای برای فراهم آوردن مقدمات مداخله خارجی در امور داخلی این كشور است.

وی با اشاره به برنامه ریزی وسیع غرب در ابعاد مختلف رسانه ای و حمایت مالی و نظامی از شماری اغتشاشگر در سوریه گفت: غربی ها با بهره گیری از رسانه های وابسته به خود و هجمه خبری سنگین فضا را طوری به تصویر می كشند كه انگار همین فردا دولت قانونی سوریه سرنگون خواهد شد.

وی افزود: این گونه تصویرسازی های وارونه رسانه ای برای تحریف واقعیات تحولات سوریه در حالی صورت می گیرد كه مشاهدات عینی من از رویدادهای این كشور دال بر مقبولیت مردمی 70 تا 90 درصدی بشار اسد رییس جمهوری سوریه می باشد.

مقام پارلمانی روس با انتقاد از نمایش تكراری صحنه های غیرواقعی خشونت و جنگ در سوریه توسط رسانه های وابسته غربی و عربی تشریح كرد: من در مدت سه روز حضور در شهرهای مختلف سوریه شاهد جریان عادی زندگی در دمشق و دیگر مناطق این كشور بودم، هر چند كه در شهر حمص اغتشاشگران با حمایت مادی و تسلیحاتی خارجی علیه نیروهای دولتی، مردم و امور عمومی اقدام مسلحانه می كنند.

وی اضافه كرد: بر خلاف آنچه كه در رسانه های خبری نظام سلطه نشان داده می شود، زندگی روز مره در بسیاری از شهرهای سوریه جریان دارد، سیستم حمل و نقل عمومی مشغول فعالیت است و مغازه ها تا پاسی از شب به روی مردم باز می باشند.

** انتقاد از تلاش غرب برای برقراری دمكراسی با كمك كشورهای غیردموكرات

رییس كمیسیون امور بین المللی روسیه از اقدام مداخله جویانه غرب در سوریه تحت لفافه برقراری دمكراسی آن هم با كمك كشورهای غیردمكرات مانند عربستان سعودی و قطر بشدت انتقاد كرد و آن را خنده آور دانست.

وی گفت: البته چرخش 180 درجه ای غرب در تعریف دمكراسی و اتحاد با كشورهای غیردمكرات برای دستیابی به اهداف خود خیلی هم تعجب آور نیست، زیرا غربی ها حتی با گروه هایی مانند القاعده نیز كه سال ها شعار مبارزه با آن برای رفع خطرات جهانی را سر دادند، همدست شدند.

پوشكوف ادامه داد: بر اثر اقدام غرب در دوستی با القاعده هم اكنون دست 'ایمن الظواهری' برای انجام اقدامات تروریستی در سوریه، لیبی و دیگر كشورهای منطقه باز شده است و معلوم نیست این رویكرد غرب در شعار دفاع از دمكراسی و عمل گرایی حمایت از تروریسم را چگونه می توان تفسیر و توجیه كرد.

وی، رویكرد غرب در تلاش برای مداخله در امور داخلی سوریه از طریق برهم زدن ثبات و امنیت این كشور و یاری گرفتن از كشورهای غیردمكرات در این مسیر را مصداق عینی معیارهای دوگانه غربی ها در برخورد با پدیده های مختلف ارزیابی كرد.

** مخالفان دولت سوریه در اقلیت هستند

مقام پارلمانی روس با انتقاد از تلاش های منسجم رسانه ای غرب برای برجسته سازی جایگاه مخالفان دولت سوریه در تحولات جاری این كشور اظهار داشت: دیده های من حاكی از آن است كه گروه های مخالف سوریه نه تنها هیچ گونه اتحاد و انسجامی ندارند، بلكه در تقابل كامل با یكدیگر گام بر می دارند.

وی افزود: 'جبهه ملی هماهنگی' و 'جبهه ملی آزادیبخش' به عنوان دو گروه مخالف دولت سوریه به هیچ وجه 'مركز ملی شورای استانبول' را كه هم اكنون مشغول برگزاری كنفرانس غربی-عربی 'دوستان سوریه' در تونس است، قبول ندارند.

وی اضافه كرد: شورای ملی استانبول در حالی به نیابت خودخوانده از ملت سوریه به انجام اقدامات ضدملی مشغول است كه حتی در بین مخالفان دولت سوریه نیز جایگاهی ندارد و در چنین شرایطی اتكای غرب و اعراب به آن برای مداخله در امور داخلی سوریه قابل درك نیست.

پوشكوف با انتقاد از رویكرد غرب به ویژه آمریكا در قبال مخالفان دولت سوریه ادامه داد: اگر آمریكایی ها واقعا خواستار نهادینه شدن دمكراسی در سوریه هستند به جای دادن پول و اسلحه به گروه های مخالف و راه انداختن جنگ داخلی در این كشور آنان را برای آغاز مذاكره با دولت ترغیب كنند.

وی هشدار داد: مخالفان دولت سوریه باید مراقب باشند در دام توطئه های غرب نیافتند و با نگاهی به وضعیت لیبی متوجه این واقعیت شوند كه بیگانگان پس از دستیابی به اهداف خود حتی دوستان شان را نیز با كوهی از مشكلات و جنگ داخلی تنها می گذارند و پشت سرشان را نیز نگاه نمی كنند.

** اسد از حمایت مردمی برخوردار است

رییس كمیسیون امور بین المللی دوما با اشاره به دیدارهای خود با مقام های ارشد سوری گفت: دولت سوریه اوضاع در این كشور را تحت كنترل دارد و از حمایت و مقبولیت مردمی برخوردار است.

وی به اقبال گسترده اقشار مختلف مردم سوریه به بشار اسد به عنوان رییس جمهوری این كشور اشاره كرد و افزود: علاوه بر مسلمانان حتی مسیحیان سوریه نیز از دولت قانونی اسد با قوت حمایت می كنند و با توطئه غرب برای سرنگونی حكومت وی بشدت مخالف هستند.

وی با بیان این كه در نتیجه رویكردهای مداخله جویانه و تحریك آمیز غرب، سوریه آبستن جنگ داخلی است، به غربی ها و اعراب توصیه كرد كه برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع در این كشور به جای ترغیب درگیری ها به آغاز مذاكرات میان دولت و مخالفان كمك كنند.

اروپام/2240**518 ** 1574





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: